Jak leczyć trądzik różowaty nosa?

03 lipca 2019

Jak leczyć trądzik różowaty nosa?

Trądzik różowaty nosa (guzowatość nosa) to schorzenie, które objawia się przede wszystkim powiększeniem i różnego stopnia deformacją nosa. Nos jest zaczerwieniony, obrzęknięty, o nierównej powierzchni. Trądzik różowaty twarzy zwykle przebiega z okresami zaostrzeń i remisji, ale w przypadku trądziku różowatego nosa zmiany mogą postępować. Uważa się, że guzowatość nosa może być skutkiem nieleczonego trądziku różowatego.     Deformacja nosa wpływa niekorzystnie na samoocenę chorych i może prowadzić do wycofania się z aktywności towarzyskiej.

Do czynników ryzyka wystąpienia trądziku różowatego nosa należą: płeć męska, wiek średni, występowanie tego schorzenia w rodzinie. Dokładna przyczyna powstawania guzowatości nosa nie jest znana, ale uważa się, że spożywanie alkoholu może w niektórych przypadkach sprzyjać powstawaniu tego schorzenia. Trądzik różowaty nosa najczęściej dotyczy mężczyzn w wieku między 50 a 70 rokiem życia.

Głównym objawem schorzenia jest zmiana zabarwienia i kształtu nosa. Oprócz tego chorzy mogą zauważyć:

• obecność guzków na nosie
  • rozszerzone pory
  • pogrubienie skóry
  • suchość lub przetłuszczanie się skóry

Istnieje kilka metod leczenia trądziku różowatego nosa, w zależności od stopnia zaawansowania objawów:

• Dermabrazja – pozwala na usunięcie nadmiaru skóry na nosie
  • Resurfacing – jest wykonywany za pomocą lasera CO2
  • Terapia fotodynamiczna – metoda nieinwazyjna, stosowana w mało zaawansowanych przypadkach
  • Kriochirurgia
  • Operacyjne usunięcie niepożądanych tkanek

Mimo, że guzowatość nosa jest schorzeniem łagodnym, ważna jest prawidłowa diagnoza, ponieważ w kilku procentach przypadków u chorych współistnieje ognisko raka podstawnokomórkowego skóry.

Jeśli cierpisz na trądzik różowaty nosa, skonsultuj się ze specjalistami z zakresu medycyny estetycznej z naszej placówki medycznej, by poznać dostępne opcje leczenia.