Na czym polega liposukcja?

09 października 2018

Na czym polega liposukcja?

Liposukcja to zabieg pozwalający na usunięcie tkanki tłuszczowej z różnych miejsc ludzkiego ciała. Najczęściej procedura ta jest stosowana w obrębie bioder, ud, brzucha, pośladków, ramion i twarzy, w celu poprawienia ich kształtu.
Decydując się na zabieg liposukcji należy mieć realistyczne oczekiwania – liposukcja nie usunie np. cellulitu. Liposukcja jest rodzajem zabiegu chirurgicznego, dlatego wiąże się z pewnym ryzykiem.

Osoby decydujące się na liposukcję powinny być w ogólnym dobrym stanie zdrowia i spełniać następujące warunki:
• posiadać elastyczną, napiętą skórę
• nie palić papierosów
• nie chorować na cukrzycę, choroby serca, choroby układu immunologicznego

Przed zabiegiem należy udać się na konsultację do lekarza i omówić oczekiwania co do liposukcji, związane z nią ryzyko i korzyści. Należy poinformować lekarza o wszelkich alergiach oraz przyjmowanych lekach i suplementach. Lekarz może zalecić odstawienie leków przeciwkrzepliwych lub niektórych leków przeciwbólowych na kilka tygodni przed zabiegiem.
Przed zabiegiem lekarz zwykle oznacza markerem miejsca, które mają zostać poddane liposukcji. Może także wykonać zdjęcia przed i po zabiegu, dla porównania efektu. Zabieg liposukcji może być przeprowadzany w znieczuleniu miejscowym lub ogólnym.

Istnieje kilka rodzajów liposukcji:
• liposukcja tumescencyjna – najczęściej stosowana, podczas zabiegu lekarz wstrzykuje sterylny roztwór do obszaru, z którego ma być usuwana tkanka tłuszczowa. Roztwór ułatwia odessanie tłuszczu oraz zmniejsza utratę krwi i bolesność.
• liposukcja z usg – podczas tej techniki wykorzystuje się energię fal ultradźwiękowych do rozrywania komórek tkanki tłuszczowej, co prowadzi do jej upłynnienia i ułatwia odessanie.
• liposukcja wspomagana laserem – energia lasera jest wykorzystywana do upłynnienia tłuszczu.