Chirurgia ręki

Zespół Kanału Nadgarstka (ZKN, in. Zespół Cieśni Nadgarstka – ang. CTS – Carpal Tunel Syndrome) jest powszechną przyczyną bólu i drętwienia dłoni.

Badanie przebiega w następujący sposób:

• Sprawdzanie, czy nie występuje osłabienie mięśni kłębu kciuka
  • Zginanie i ustawianie Twoich nadgarstków w różnych pozycjach, celem sprawdzenia, czy nie występuje drętwienie lub mrowienie w obrębie dłoni
  • Uciskanie nerwu pośrodkowego, celem ustalenia, czy spowoduje to drętwienie lub mrowienie
  • Opukiwanie wzdłuż przebiegu nerwu pośrodkowego, żeby sprawdzić, czy w którymś z palców nie pojawi się mrowienie
  • Sprawdzanie czucia w obrębie palców, poprzez delikatne dotykanie ich, gdy Twoje oczy są zamknięte

Badania dodatkowe:

• EMG
  • USG
  • Zdjęcie rentgenowskie

Diagnostyką USG nadgarstka, leczeniem zachowawczym i operacyjnym oraz miniinwazyjnym leczeniem Zespołu Kanału Nadgarstka zajmują się w klinice dr Joanna Malada i dr Łukasz Warchoł.

Przykurcz Dupuytrena to patologiczne pogrubienia rozcięgna dłoniowego, czyli pasma tkanki łącznej, rozciągającej się pod skórą dłoni i palców. Mimo, że jest bezbolesny, zwłóknienie i pogrubienie tkanki włóknistej prowadzi do nieodwracalnego przykurczu dłoni i palców.

Podczas badania lekarz wykona następujące czynności:

• Oceni umiejscowienie guzków i sznurów tkankowych na dłoni
  • Oceni zakres ruchomości palców
  • Zbada czucie w palcach
  • W niektórych przypadkach może wykonać zdjęcia do dokumentacji medycznej

Zapraszamy do kliniki Dr Paradowska w celu wykonania nowoczesnego zastrzyku rozpuszczającego zwłóknienia dłoni i likwidującego przykurcze. Wykonujemy także leczenie chirurgiczne w chorobie Dupuytrena.

Zabiegi wykonują dr Joanna Malada oraz dr Łukasz Warchoł, specjalizujący się w chirurgii ręki.

medycyny estetycznej dr Paradowskiej