Mity na temat włosów

• Podcinanie końcówek włosów przyspiesza ich porost

podziały komórkowe, które odpowiadają za wzrost włosa na długość zachodzą tylko i wyłącznie w skórze głowy, łodyga jest jego martwą częścią, dlatego też podcinanie końcówek nie będzie miało wpływu na szybkość porostu, nie zmienia to jednak faktu, iż regularne podcinanie włosów (co 1–3 miesiące) zmniejszy ryzyko pojawiania się rozszczepów na ich końcach

trychologiczny tip: w celu stymulacji porostu włosów warto sięgnąć po preparaty miejscowe przyspieszające mikrokrążenie, wykonywać regularnie masaż skóry głowy, bądź wprowadzić zabiegi karboksyterapii i mezoterapii dostarczające większą ilość substancji odżywczych w obręb mieszka włosowego

• Nie należy myć głowy codziennie, ponieważ zwiększa to tendencję do przetłuszczania

częstość mycia głowy dostosowuje się indywidualnie do jej potrzeb, gruczoły łojowe u każdego człowieka wykazują różną intensywność działania, dlatego ważne jest aby myć głowę w odpowiednim schemacie i prawidłowym szamponem, z tym mitem wiąże się przeświadczenie, że „przetrzymanie” kilka dni głowy bez umycia, zmniejszy tendencje do przetłuszczania, w rzeczywistości powoduje to polepszenie środowiska dla rozwoju grzybów i bakterii na skórze, a także blokuje ujścia mieszków włosowych, prowadząc do zmian zapalnych i wzmożonego wypadania

trychologiczny tip: myj głowę według jej potrzeb, aplikując odpowiednie preparaty, szampon nakładaj na skórę głowy dwa razy, jeżeli masz problem z przetłuszczaniem koniecznie stosuj peeling skóry głowy najlepiej enzymatyczny

• Włosy przyzwyczajają się do szamponów

szampon powinien być dobierany do stanu skóry głowy nie włosów, skóra jest organem, który stale pracuje i zmienia swoje potrzeby, ponieważ wpływają na nią zarówno czynniki zewnętrzne jak i wewnątrzustrojowe, skóra głowy nie przyzwyczaja się do konkretnych składników, ale mogą na nią zadziałać bodźce, które spowodują, że stosowane dotąd kosmetyki nie będą przynosić dotychczasowych rezultatów

trychologiczny tip: zawsze dobieraj szampon do aktualnej kondycji i potrzeb skóry głowy, jeżeli zauważysz, że szampon „przestał” działać, koniecznie zmień go na inny, oznacza to, że skóra potrzebuje innych składników aktywnych

• Rzadsze mycie włosów zmniejszy ich wypadanie

niestety często przy wzmożonym wypadaniu włosów, pierwszym odruchem jest ograniczenie ich mycia, jednak fizjologicznie nie ma to wpływu na proces wypadania, wręcz przeciwnie, często włosy „zebrane” z kilku dni dają pozorny objaw zwiększonej ilości traconych włosów, a ponadto przetłuszczenie skóry głowy może spowodować zaburzenie mikrobiomu i w konsekwencji pogorszyć jej stan, a to prosta droga do pogłębienia problemu

trychologiczny tip: myj skórę głowy według jej potrzeb, kiedy zauważysz niepokojące symptomy, nie działaj na własną rękę, udaj się do Trychologa, który pomoże określić i wyeliminować przyczynę problemu

• Suszenie włosów powoduje ich uszkodzenie

nieprawidłowe suszenie niszczy włosy, jeżeli natomiast stosuje się właściwe parametry przy suszeniu oraz aplikuje się odpowiednie spraye na łodygę włosa, nie będzie to powodować uszkodzeń termicznych, warto wspomnieć, że pozostawianie mokrych włosów skutkuje patologicznym rozwojem grzybów na skórze głowy i zwiększa ryzyko mechanicznego uszkodzenia włosa, dlatego należy włosy zawsze suszyć

trychologiczny tip: stosuj preparaty termoochronne przed suszeniem włosów, zainwestuj w suszarkę dobrej jakości, używaj łagodnego nawiewu, o odpowiedniej temperaturze.

Zapraszamy na konsultacje oraz zabiegi do specjalisty trychologa – mgr Magdaleny Pyzik.